Afacerile moderne se adaptează la noile condiții de piață. În timp ce în trecut se prefera săptămâna clasică de cinci zile, cu prezența obligatorie la birou de la 9 la 18, în prezent, companiile stabilesc în mod activ angajarea la distanță.
De ce a devenit atât de popular formatul de lucru la distanță, cum se poate stabili un proces fără probleme pentru o echipă răspândită în întreaga lume și ce instrumente sunt necesare pentru acest lucru? Vă spunem în noul material.
De ce a devenit atât de popular formatul de lucru la distanță, cum se poate stabili un proces fără probleme pentru o echipă răspândită în întreaga lume și ce instrumente sunt necesare pentru acest lucru? Vă spunem în noul material.
Top 3 motive pentru care munca la distanță este o idee bună
În urmă cu câțiva ani, companiile au început să implementeze în mod activ un sistem de "plușuri" pentru a atrage noi angajați. Prețurile avantajoase pentru produsele și serviciile companiei, cafeaua gratuită, biscuiții gustoși și zilele de vineri scurtate sunt bonusuri bune. Absența lor astăzi este deja o lipsă de bun-simț.
După pandemia din 2020, un alt "magnet" a fost adăugat la această listă. Atunci, angajaților din birouri li s-a permis să lucreze de acasă. Criza a trecut, dar multe companii au păstrat dreptul ca echipa să lucreze cu un program mai flexibil. La urma urmei, s-a dovedit că acest format are multe avantaje.
În urmă cu câțiva ani, companiile au început să implementeze în mod activ un sistem de "plușuri" pentru a atrage noi angajați. Prețurile avantajoase pentru produsele și serviciile companiei, cafeaua gratuită, biscuiții gustoși și zilele de vineri scurtate sunt bonusuri bune. Absența lor astăzi este deja o lipsă de bun-simț.
După pandemia din 2020, un alt "magnet" a fost adăugat la această listă. Atunci, angajaților din birouri li s-a permis să lucreze de acasă. Criza a trecut, dar multe companii au păstrat dreptul ca echipa să lucreze cu un program mai flexibil. La urma urmei, s-a dovedit că acest format are multe avantaje.
- Angajarea lucrătorilor din întreaga lume. Companiile mari concurează pentru profesioniști de excepție, care sunt împrăștiați în diferite orașe și țări. Oferindu-le munca la distanță, indiferent de locul în care locuiesc, compania obține un avantaj puternic față de concurenții săi.
- Optimizarea costurilor. Permițând angajaților să lucreze de acasă cel puțin de câteva ori pe săptămână, o companie își reduce costurile. Acest lucru devine posibil datorită faptului că nu mai este nevoie să închirieze spații mari de birouri, să plătească bilete de călătorie și deplasări de afaceri pentru angajați. În plus, costul angajării unor specialiști cu adevărat puternici în alte țări poate fi mai mic.
- Creșterea productivității. Potrivit cercetării Perceptyx, oamenii s-au adaptat rapid la munca de acasă. Loialitatea și eficiența angajaților au crescut semnificativ ca urmare a faptului că sunt mai puțin obosiți, economisesc timp pe drum și se pot concentra mai mult pe ei înșiși și pe familiile lor.
De altfel, analiștii sunt siguri că, în urma tranziției către munca la distanță, pe piață se va produce o altă schimbare - formatul de lucru de patru zile. Pentru prima dată, un studiu privind eficiența reducerii săptămânii de lucru a fost realizat de oamenii de știință islandezi. Din 2015 până în 2019, angajații au lucrat 30-35 de ore pe săptămână în loc de 40 de ore pentru același salariu. S-a dovedit că productivitatea lor nu numai că nu a scăzut, ci chiar a crescut. Potrivit angajaților înșiși, acest lucru a fost posibil datorită echilibrului dintre viața profesională și cea privată pe care l-au găsit.
De ce unele companii nu sunt entuziasmate de această nouă tendință?
Motivele acestei rezistențe pot fi diverse. De exemplu, co-fondatorul Netflix, Reed Hastings, a declarat într-un interviu acordat Wall Street Journal că "a nu putea să te întâlnești personal, mai ales la nivel internațional, este un dezavantaj semnificativ".
Un alt motiv este reprezentat de experiențele proaste ale altor companii. Sau chiar lipsa de dorință de a reorganiza tradițiile stabilite. Acest lucru este de înțeles: tot ce este nou este întotdeauna perceput cu precauție, greșelile sunt inevitabile și este nevoie de timp pentru ca sistemul să revină pe calea cea bună. Dar lumea modernă dictează reguli noi, ceea ce înseamnă că trebuie să vă schimbați modul de gândire și abordarea muncii.
Experiența unor companii renumite confirmă faptul că adoptarea și dezvoltarea noilor tendințe este mult mai eficientă decât lupta împotriva lor. Zapier are peste 200 de angajați, toți lucrând de la distanță. GitHub, o filială a Microsoft, are 1200 de angajați din peste 60 de țări. Nu trebuie să uităm giganți precum Adobe, Amazon, Spotify, Google, Facebook, Airbnb, Automattic: și aceștia implementează în mod activ locuri de muncă la distanță și continuă să arate lumii rezultate impresionante.
De ce unele companii nu sunt entuziasmate de această nouă tendință?
Motivele acestei rezistențe pot fi diverse. De exemplu, co-fondatorul Netflix, Reed Hastings, a declarat într-un interviu acordat Wall Street Journal că "a nu putea să te întâlnești personal, mai ales la nivel internațional, este un dezavantaj semnificativ".
Un alt motiv este reprezentat de experiențele proaste ale altor companii. Sau chiar lipsa de dorință de a reorganiza tradițiile stabilite. Acest lucru este de înțeles: tot ce este nou este întotdeauna perceput cu precauție, greșelile sunt inevitabile și este nevoie de timp pentru ca sistemul să revină pe calea cea bună. Dar lumea modernă dictează reguli noi, ceea ce înseamnă că trebuie să vă schimbați modul de gândire și abordarea muncii.
Experiența unor companii renumite confirmă faptul că adoptarea și dezvoltarea noilor tendințe este mult mai eficientă decât lupta împotriva lor. Zapier are peste 200 de angajați, toți lucrând de la distanță. GitHub, o filială a Microsoft, are 1200 de angajați din peste 60 de țări. Nu trebuie să uităm giganți precum Adobe, Amazon, Spotify, Google, Facebook, Airbnb, Automattic: și aceștia implementează în mod activ locuri de muncă la distanță și continuă să arate lumii rezultate impresionante.
"Avem încredere în angajații noștri și îi lăsăm să își formeze singuri munca, astfel încât să obțină cele mai bune rezultate", a declarat Roland Busch, CEO al Siemens.
Cum să vă organizați echipa pentru a lucra atât de acasă, cât și de la birou?
Nu este suficient să decideți pur și simplu să treceți angajații la un format la distanță sau hibrid cu vizite la birou de 2-3 ori pe săptămână. Este necesar să ne ocupăm de suportul tehnic: calculatoare, microfoane, camere și software.
Pentru o interacțiune reușită a tuturor membrilor echipei, munca la distanță trebuie să fie integrată în structura companiei. Logitech, un pionier în industria tehnologică, oferă cele mai bune soluții în acest sens. Experții mărcii au realizat zeci de studii pentru a identifica principalele "dureri" și dorințe ale afacerii. Acest lucru a dus la crearea unui întreg arsenal de instrumente care să ajute la depășirea spațiului și la optimizarea muncii la distanță.
Astfel, unul dintre cele mai importante procese a devenit transferul ședințelor și negocierilor în mediul electronic. De cele mai multe ori sunt utilizate în acest scop sisteme VCS complexe: camere de conferință, dispozitive video și difuzoare. Potrivit Logitech și NAFI, 52% dintre companiile dotate cu astfel de sisteme le folosesc de la 1 la 3 ori pe săptămână, iar un sfert (24%) - de la 4 la 7 ori pe săptămână.
De ce are nevoie afacerea dvs. de echipamentul Logitech? Să o luăm de la început.
- Marca combină toate instrumentele de comunicare video pe care le cunoaștem într-un singur ecosistem. Acest lucru înseamnă că, de exemplu, camera și căștile vor funcționa împreună în mod corect. Nu va trebui să pierdeți timp cu rezolvarea problemelor tehnice.
- La rândul lor, angajații se pot concentra asupra sarcinilor lor de lucru fără a fi distrași de nuanțe tehnice. Instalarea și utilizarea nu necesită competențe specifice sau asistența unor specialiști IT, iar actualizările de software sunt disponibile pe site-ul web al producătorului absolut gratuit.
- Linia de demarcație între munca la birou și cea de acasă (sau de oriunde!) este practic insesizabilă. Camerele video și căștile Logitech oferă echipei dvs. un sentiment real de prezență a echipei prin intermediul unei calități uimitoare a imaginii și a conectivității. Imaginați-vă: camerele Logitech recunosc figuri umane, voci umane, analizează condițiile de iluminare, fac zoom automat și ajustează volumul audio pentru a înlătura zgomotul de fond.
- Demonstrarea unei comunicări excelente și utilizarea tehnologiei avansate evidențiază un statut înalt și o atitudine responsabilă față de afaceri. Acest lucru generează admirație și încredere - genul de business cu care doriți să aveți afaceri.
- Soluțiile Logitech vă permit să organizați întâlniri online în orice tip de sală. Vă recomandăm Rally Bar Mini pentru sălile de ședință mici, Rally Bar pentru sălile de ședință de dimensiuni medii și Rally Plus pentru sălile de ședință mari. Difuzoarele și microfoanele pot fi poziționate oriunde pentru a extinde raza de acțiune. De asemenea, opțiunile de montare pot fi personalizate pentru a se potrivi fiecărei încăperi.
- Produsele Logitech funcționează fără probleme cu Mac-urile și alte dispozitive. De asemenea, acestea au integrate sisteme de apelare video precum MS Teams, Zoom și Google Meet.
Pe lângă mijloacele pentru video conferințe, Logitech oferă numeroase periferice. Mouse-uri și tastaturi, prezentatoare, adaptoare pentru dispozitive, stații de andocare, căști și multe altele. Toate acestea vă pot ajuta să ștergeți hotarele dintre orașe și țări și să creați un flux de lucru de calitate.
Un serviciu unic de la ASBC Moldova: testarea gratuită a produselor Logitech
Uneori, îndoielile legate de alegerea corectă vă fac să renunțați înainte de a încerca să faceți o schimbare. Vă sugerăm să nu ghiciți dacă un anumit echipament este potrivit pentru afacerea dvs., ci doar să îl încercați!
ASBC este partenerul oficial al Logitech în Moldova. Compania face întotdeauna tot posibilul pentru a satisface necesitățile clienților corporativi și oferă echipamente pentru un test gratuit. Dumneavoastră și angajații dvs. aveți posibilitatea de a încerca orice set demo Logitech, de a determina nevoile tehnologice ale afacerii dvs. și de a clarifica orice dubii înainte de a cumpăra.
Contactați experții noștri sau lăsați o cerere online pentru a solicita o comandă.
Uneori, îndoielile legate de alegerea corectă vă fac să renunțați înainte de a încerca să faceți o schimbare. Vă sugerăm să nu ghiciți dacă un anumit echipament este potrivit pentru afacerea dvs., ci doar să îl încercați!
ASBC este partenerul oficial al Logitech în Moldova. Compania face întotdeauna tot posibilul pentru a satisface necesitățile clienților corporativi și oferă echipamente pentru un test gratuit. Dumneavoastră și angajații dvs. aveți posibilitatea de a încerca orice set demo Logitech, de a determina nevoile tehnologice ale afacerii dvs. și de a clarifica orice dubii înainte de a cumpăra.
Contactați experții noștri sau lăsați o cerere online pentru a solicita o comandă.
Concluzii
Directorii executivi pot discuta îndelung dacă angajații lor ar trebui să lucreze la birou sau acasă. Dar, în loc de asta, nu ar fi mai bine să îi întrebăm ce își doresc? Toți oamenii sunt diferiți, unii au nevoie de echipa și de atmosfera energică a unui birou, alții au nevoie de liniștea deplină și de confortul unui mediu familial. Unele persoane trebuie să se mute și nu este rezonabil să renunțăm la un specialist de primă clasă din cauza unei schimbări de domiciliu.
Viitorul este al companiilor care își dau seama că, deși procesul este important, rezultatul trebuie evaluat. Lăsați oamenii să lucreze de acolo de unde pot aduce cea mai mare utilitate.